środa, 29 kwietnia 2015

Inowrocław-czyli dlaczego zwykłe miasto skradło moje serce

Witajcie!
Czeka na Was kolejny post związany z podróżami.Tym razem mowa o w/w Inowrocławiu.Miasto leżące w województwie kujawsko-pomorskim,nie za duże ale i nie za małe-takie w sam raz.(ok.75 tys.mieszkańców) Jak dla mnie złożone praktycznie z samych osiedli :)
Znane jest głównie z soli,właśnie w Inowrocławiu wydobywano sól.Nawet u mnie,na Śląsku używamy tej soli.Cóż,sól przyprawa istotna w różnych sferach kulinarnych,ale bynajmniej nie za to tak bardzo "zżyłam" się z tym miastem.W zasadzie czy bym się zżyła,czy też nie i tak będę tam wracać co najmniej raz do roku,czemu?Już śpieszę z odpowiedzią!Jest to rodzinne miasto mojego chłopaka,także chcąc nie chcąc będę tam dość częstym bywalcem,ale wiecie co?Ja się tam cieszę,lubię atmosferę panującą w Inowrocławiu,budynki a chyba najbardziej......solanki.Jest to najlepsze miejsce w tej mieścinie,solanki to coś w rodzaju ogromnego ogrodu z tężniami-gdzie płynie woda z solą,stawem,restauracjami,uzdrowiskiem,placem zabaw i ogrodami papieskimi.
Jak dla mnie......BOMBA.Mi wiele do szczęścia nie trzeba,byle by móc wyjść i po oddychać świeżym powietrzem.
Wieża ciśnień

Tężnie solankowe
Solanki
Tego roku w Inie zagościłam już po raz drugi,za pierwszym razem,pojechaliśmy tam wraz z moim chłopakiem,pierwszego dnia Świąt Bożego Narodzenia i zostaliśmy tam do Sylwestra.Tym razem wybraliśmy się na Wielkanoc,mimo że ja,jako że znam jego rodzinę  nie czułam jako takiego stresu,to sama myśl o tym że mają poznać się moi rodzice z rodzicami Kacpra,przyprawiała jak i jego,tak i mnie w niezłego stresa.Na szczęście wszystko wyszło świetnie i podejrzewam,że nasi rodzice chyba się polubili,co dla nas wiele znaczy :)) Chcieliśmy,by moi rodzice poznali miasto,bo rzadko bywa by wybrali sie w tak odległe miejsca rekreacyjnie.Poszperałam trochę w Internecie,lecz nic nie mogłam znaleźć,za to podczas powrotu z solanek odkryliśmy muzeum!Następnego dnia spędziliśmy tam bite 2 godziny.Nie będę pokazywać wszystkiego co tam widzieliśmy,bo jest tego zwyczajnie za dużo.Jednakże,na sam koniec chciałam pokazać Wam rzeźbę wykonaną z gipsu,starych rdzewiejących gwoździ i siatki.Przyznam się,że byłam pod ogromnym wrażeniem i po prostu bardzo mi się spodobała,podziwiam autora za kreatywność!!!
I jak Wam się podoba?Byliście w tym mieście?A może ktoś kto mieszka w Inowrocławiu to czyta?Piszcie!Chętnie dowiem się co o tym myślicie.Buziaki! :*

P.S Wybaczcie mi że w ten sposób łącze zdjęcia,ale chciałam wam pokazać głównie to,co mnie bardzo interesowało lub mi się podobało,bo zdjęć mam z 300.
P.S 1 Proponuję powiększyć złączone zdjęcia,lepiej je widać :)

20 komentarzy:

  1. nie bylam ale wyglada pieknie:>

    OdpowiedzUsuń
  2. każdy ma jakieś ulubione miasto :) w Inowrocławiu nie byłam, ale może kiedyś się uda odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie byłam, ale zdjęcia zachęcają do odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo urokliwe! A mnie jeszcze tam nie było...

    Dziękuję! :) A no widzisz! Pazurkom trzeba poświęcić odrobinę czasu a one się odwdzieczaja i ładnie rosną ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bylam tam raz na wycieczce w lecie i te solanki wygladaja naprawde pieknie. Mam porobione mase zdjec :D chcialabym pojechac jeszcze raz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy tam nie byłam, ale zachęciłaś mnie do tego miasta ;) Rzeźba jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy nie byłam, ale wiele dobrego słyszałam na temat tego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. + Krainy Lodu jeszcze nie udało mi się zobaczyć, ale mam nadzieję, że niedługo to zrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ++ w końcu dodałam się do obserwujących, brawo ja!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcia piękne, nie dziwię się, że Ci się tam spodobało :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie byłam nigdy w Inowrocławiu bo mam dosyć daleko... :( Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy tam nie byłam a tak tam ładnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Inowrocław leży niedaleko mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale śliczne zdjęcia :D zadaleko odemnie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. nigdy w Inowrocławiu nie byłam, ale jeśli znajdę się gdzieś w okolicy to chętnie zobaczę czy to co piszesz jest prawdą XD tak czy inaczej naprawdę dobry opis miasta, 75tyś? myślę, że to naprawdę niezła liczba;) Solanki chciałabym zobaczyć na własne oczy :)

    http://indie-mela.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zwiedziłam już wiele miejsc, ale nie udało mi się jeszcze dotrzeć do Inowrocławia.. trzeba to zmienić! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Inowrocław :)))
    Pięknie miasto !

    OdpowiedzUsuń
  18. nigdy nie byłam, tylko przejazdem, ale to gdzieś na obrzeżach ;) Wygląda ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  19. nigdy tam nie byłam, ale przepięknie wygląda na zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! Odwiedzam blog każdej osoby,która zostawi po sobie znak :*